مراسم آخرین روز جشن‌های سالگرد سلطنت ملکه بریتانیا
نوشته شده توسط : ipxrxt

ملکه الیزابت دوم برای مراسم شکرگذاری وارد کلیسای جامع سن پل می شود

ملکه الیزابت دوم امروز، سه شنبه ۵ ژوئن (۱۶ خرداد) در آخرین روز جشن شصتمین سالگرد رسیدن به سلطنت در بریتانیا در مراسم شکرگزاری در کلیسای جامع سن پل در مرکز لندن شرکت کرد.

همسر او پرنس فیلیپ به دلیل عفونت مثانه دیروز در بیمارستان بستری شد و بدین ترتیب امروز در کلیسا در کنار او حضور نداشت.

این دومین بار در شش ماه گذشته است که پرنس فیلیپ ۹۰ ساله جهت درمان به بیمارستان اعزام می شود. او در ماه دسامبر سال گذشته به دلیل انسداد یکی از عروق قلبش در بیمارستانی در شهر کمبریج بستری شده بود.

پرنس فیلیپ قرار است که چند روز در بیمارستان تحت نظر بماند و بدین ترتیب برنامه های جشن امروز به دلیل عدم حضور او با تغییرات جزیی برگزار می شود.

روان ویلیامز، اسقف اعظم کانتربری و رییس کلیسای رسمی انگلستان، در مراسم کلیسای سن پل سخنرانی کرد، مراسمی که نخست وزیر بریتانیا و سران چند کشور خارجی نیز در آن حضور داشتند.

ملکه پس از مراسم شکرگزاری در کلیسا با کالسکه به کاخ باکینگهام، محل اقامت خود در لندن باز گشت.

در طول مسیر حرکت کالسکه، سربازانی از نیروهای زمینی، دریایی و هوایی بریتانیا حضور دارند و توپخانه نیروی زمینی نیز به مناسبت شصتمین سالگرد سلطنت ملکه الیزابت شصت گلوله توپ شلیک می کند.

او از بالکن اصلی کاخ به همراه ولی عهد، همسر و فرزندان او برای مردم دست تکان می دهد.

از دیگر برنامه های امروز، رژه هوایی چند هواپیمای نظامی بازمانده از جنگ جهانی دوم (بیش از ۶۷ سال پیش) و عملیات آکروباتیک هوایی توسط "پیکانهای سرخ"، تیم خلبانان ویژه آکروباتیک نیروی هوایی بریتانیا است.

الیزابت دوم، زنی که قرار نبود ملکه شود، اکنون شصت سال است که بر تخت سلطنت نشسته است. او به این مناسبت یک پیام تلویزیونی دو دقیقه ای برای سپاسگزاری از حمایتهای مردم ضبط کرده است که امشب از تلویزیون در بریتانیا و همچنین دیگر کشورهای مشترک المنافع (مستعمرات پیشین بریتانیا) پخش خواهد شد.

الیزابت دوم که ۸۶ سال سن دارد، در شصتمین سالگرد سلطنتش مسن ترین رئیس کشور بریتانیا محسوب می شود.

اگر دوره سلطنت او تا چهار سال دیگر هم ادامه یابد، او دیرپاترین ملکۀ تاریخ بریتانیا خواهد شد.

همزمان جمهوری‌خواهان بریتانیا امروز به اعتراضات صلح آمیز خود به نهاد سلطنت ادامه داده اند و در مقابل کلیسای جامع سن پل و همچنین وستمینستر (پارلمان بریتانیا) جمع شده اند.

جمهوری خواهی در میان مردم بریتانیا حدود بیست درصد طرفدار دارد ولی حدود هفتاد درصد می گویند که بریتانیا بدون نهاد پادشاهی آسیب پذیرتر خواهد بود.





:: برچسب‌ها: روز , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: